آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
صفحه آخر
۱۲

ژنرال بازنشسته آمریکایی: داعش را برای مقابله با حزب الله ایجاد کردیم

«وسلی کلارک»ژنرال بازنشسته آمریکایی هم اعتراف کرد که داعش را آمریکا برای مقابله با حزب الله لبنان ایجاد کرده است.

«وسلی کلارک» ژنرال بازنشسته آمریکایی که بین سال های 1997 تا 2000 فرمانده عالی ناتو بود در گفت وگو با رادیو «سی ان ان» آمریکا گفته: «هدف از ایجاد داعش نابودی حزب الله بود.» به گزارش العالم، وی در ادامه تصریح کرده که کار ایجاد داعش را با پول های دوستانمان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و متحدانمان آغاز کردیم و آن را برای مبارزه با حزب الله مجهز کردیم.» به گفته «کلارک» «پس از اینکه پول و حمایت از سوی متحدان آمریکا تامین شد، صدها میلیون دلار برای خدشه دار کردن چهره حزب الله، مبارزه با آن و محاصره آن هزینه شد و هدف شماره یک حزب الله بود.» وی این را هم گفته که واشنگتن همچنین در تسهیل تبلیغات رعب انگیز رسانه ها درباره جنایات داعش سهیم بود.

پیش از این نیز «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا هم در کتاب خود با عنوان «گزینه های دشوار» فاش کرد داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه است. وی در این کتاب نوشت: «من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا اعلام وجود داعش در روز

5 / 7 / 2013 صورت گیرد و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم!» این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، اعتراف مستقیم غرب نسبت به تاسیس داعش، محسوب می شود. نخست وزیر سابق قطر نیز چند روز پیش اذعان کرد آمریکا با کمک متحدانش از جمله کشور قطر داعش را خلق کرده اند.