آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: پول های معطل مانده بانک ها صرف اقتصاد و صنعت شود

استاد درس خارج حوزه گفت: اقتصاد اسلامی این است که پول ها به جای ماندن در بانک ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیفتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار شرکت کنندگان در سومین دوره ائمه جماعات شرکت کننده در دوره سفیران آسمانی در قم، گفت: اقتصاد اسلامی این است که پول ها به جای ماندن در بانک ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیفتد، اسلام دارای معارف فرهنگی و معارف حکومتی است، اگر شما در همه موضوعات معارف اسلامی متخصص باشید، در کار خود موفق خواهید بود.

وی افزود: البته برخورد مهربانانه و متواضعانه و کریمه با مردم نیز امر لازمی است، زیرا رکن دوم انقلاب بعد از اسلام، مردم هستند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه سومین رکن انقلاب نیز ولایت فقیه است و با این سه رکن، انقلاب اسلامی پیروز شد و به حیات خود ادامه می دهد، بیان داشت: مردم سلاح این انقلاب هستند و ما به سبب حضور مردم، نیازی به سلاح هسته ای نداریم.

استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود طلبه بودن را افتخار دانست و گفت: انسان تا به شغل خود عشق و علاقه نداشته باشد، در آن موفق نخواهد بود، شغل طلبگی، عالی ترین و پر برکت ترین شغل ها است که به لطف خداوند متعال برای ما فراهم شده است و چه شغل دیگری را می توان یافت که در آن سرباز امام زمان(عج) باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ناکید کرده اند،شغل طلبگی برای من از همه شغل ها بالاتر است و این برای ما درسی است که قدر این شغل را بدانیم.

وی اظهار داشت: دنیای امروز با مشکلات فراوانی روبرو است و تنها کشورهای اسلامی نیستند که مشکل دارند، بلکه کشورهای غیر اسلامی نیز گرفتار هستند. بنابراین تا کسی در مکتب اهل بیت(ع) تخصص و مهارت نداشته باشد، نمی تواند در جامعه اثرگذار باشد و امام راحل چون یک فقیه بودند و بعد سیاستمدار، مجاهد، انقلابی و تاثیرگذار شدند و به ندای مردم جهان پاسخ گفتند.