آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
اخبار کشور
۳

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد

لزوم ایجاد موقوفاتی برای تقویت اعتقادات دینی

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه ما در مقابل تبلیغات دشمن بر علیه دین وظیفه دفاعی داریم، گفت: همان طور که در امور نظامی باید جنبه دفاعی تقویت شود در امور مذهبی و اعتقادی هم باید قدرت دفاع از مذهب و اعتقادات را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه سفره داری امام حسن(ع) از برکت موقوفات امیرالمومنین(ع) بود، افزود: علت غصب فدک هم این بود که ائمه(ع) را از نظر مالی در مضیقه قرار دهند تا نتوانند از آن برای تبلیغ استفاده کنند.

وی بر مواظبت از صدقات تاکید و خاطرنشان کرد: خیلی از صدقات و موقوفات به خاطر دست به دست شدن ها از بین رفته و متروک شده است و باید همت ادارات اوقاف بر احیای این موقوفات باشد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه ما باید در دو مرحله موقوف را بررسی و مواظبت کنیم، ادامه داد: اول باید آنچه داریم را مواظبت کنیم تا از بین نرود؛ دوم هم اینکه باید به موقوفات اضافه کنیم و مردم را از آثار موقوفات آگاه و امکاناتی را فراهم کنیم تا جوابگوی نسل آینده باشد.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به کیفیت مصرف موقوفات، ابراز داشت: در مصرف موقوفات باید اول نیت واقف مدنظر باشد و از حیف و میل شدن آن جلوگیری شود و در موقوفاتی که نیت واقف عام است باید اولویت ها در نظر گرفته شود که مهم ترین اولویت امروز تبلیغ اسلام و دفع دشمن است.

این مرجع تقلید با توجه به اینکه در حال حاضر دشمنان تبلیغات وسیعی علیه شیعه به راه انداخته اند، افزود: ما در مقابل آنها وظیفه دفاعی داریم و همان طور که در امور نظامی باید جنبه دفاعی تقویت شود در امور مذهبی و اعتقادی هم باید قدرت دفاع از مذهب و اعتقادات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید موقوفاتی را برای دفاع از مذهب و دین خود در نظر بگیریم تا همان گونه که دشمنان ما برای تبلیغ دین خود هزینه می کنند ما هم برای دفاع از دین و مذهب خود هزینه کنیم تا نسل آینده ما هم دیندار و مدافع دین باشند.