آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

تجلیل از شاعر انقلابی در نمایشگاه کتاب

دهمین نشست «در کوچۀ آفتاب» ویژه سپاس از محمدمهدی سیار عصر جمعه در تالار یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از نویسندگان و شاعران درباره ویژگی های اشعار سیار سخن گفتند.

علی داوودی، شاعر در این مراسم گفت: سیار، شاعری آگاه و چهره ای دانشگاهی است و ایجاز و ایهام از جذاب ترین آرایه ها در اشعار اوست. دقت وی همچون قیصر امین پور در انتخاب کلمه و بافت شعر است. هنگام دوباره خوانی شعر سیار با ایهام و ایجازهایش روبه رو می شویم.

وی افزود: سیار که برآمده از اندیشه انقلاب است، اشعارش نیز با رفتار و سلوک انقلاب و دفاع مقدس و اندیشه های امام خمینی(ره) همگام است و همه این اندیشه ها را با زبان شعر بیان می کند.

به گزارش تسنیم،حسین گلستانی شاعر و منتقد نیز، پشتوانه و سبک شعر سیار را برگرفته از فلسفه و معرفت دانست و اظهار داشت: او زبان اجتماعی و اعتراضی فوق العاده ای دارد.

علی محمد مودب صاحب اثر مجموعه اشعار «عاشقانه های پسر نوح» گفت: سیار با وجود اینکه مجموعه های اندکی منتشر کرده اما از موفق ترین و مشهورترین شاعران جوان است.

وی از مجموعه اشعار منتشر شده در قالب کتاب «حق السکوت» گفت: این کتاب به عنوان کتاب سال برگزیده شد و سیار، شاهکارهایی در شعر آئینی و هیئت تولید کرده که در فضای مداحی بسیار اثرگذار بوده؛ یعنی همان گونه که شعرهای «میثم مطیعی» و «میلاد عرفان پور» جریان ساز است، اشعار این شاعر نیز در همین راستاست.

وی همچنین راجع به فعالیت های این شاعر در حوزه موسیقی گفت: سیار کارهای ارزشمندی در این حوزه دارد که گزینه های روی میز او الگویی برای دیگر شاعران است.

در این آیین، محمدمهدی سیار، کتاب «حق السکوت» خود را به غلامرضا آغاسی تقدیم کرد و گفت: لذت غافلگیری شعر، خوشایند و دوست داشتنی است.

در این نشست همچنین کتاب «رودخانی» محمدمهدی سیار بررسی شد.