آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق در فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق در فرودگاه ها خبر داد.

سردار مهری در تشریح برنامه های سال 95 پلیس فرودگاه به پایگاه خبری پلیس گفت: مبارزه با قاچاق کالاو ارز، مواد مخدر، مفاسد اجتماعی و فرهنگی از وظایف ذاتی پلیس فرودگاه است.

وی افزود: هم اکنون شاهد کاهش 44 درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق طی دو ماه اخیر هستیم.

سردار مهری یکی از برنامه های این پلیس در پیشگیری از سوء استفاده شیادان را آگاهی دادن به مسافران از طریق تهیه و توزیع بروشور با مضامینی همچون عدم قبول امانات از دیگر مسافران اعلام کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به حضور نمایندگان پلیس ایتالیا و افغانستان در فرودگاه امام(ره) اشاره کرد و گفت: همزمان با حضور نمایندگان کشورهای ایتالیا و افغانستان، مقدار 500 گرم شیشه توسط ماموران پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) کشف شد که از نحوه کشف و جاسازی آن به نمایندگان پلیس کشورهای ایتالیا و افغانستان آموزش های لازم ارائه شد.

سردار مهری با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: ماموران ما در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرز هوایی، هنگام چک و کنترل مسافران خروجی به مقصد دبی - انگلیس به فردی در رابطه با حمل مواد مخدر مظنون شدند و پس از بازرسی دقیق بار همراه متهم، مقدار سه کیلو و910 گرم تریاک که در داخل بسته خرما و نان برنجی به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.