آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
صفحه آخر
۱۲

روزنامه سعودی عکاظ: جامعه عربستان وحشی است!

تحلیلگر سعودی در روزنامه «عکاظ» با اشاره به وقوع جرم و جنایت های گسترده در این کشور، مردم کشورش را وحشی خطاب کرد.

«خالد سلیمان» تحلیلگر عربستانی در مقاله ای که روزنامه سعودی «عکاظ»، آن را منتشر کرده، جامعه عربستان را جامعه ای «وحشی» خطاب کرده است. به گزارش تسنیم، «خالد سلیمان» نوشته، پدیده ضرب و شتم، درگیری با سلاح سرد و درگیری های مسلحانه اخیرا در جامعه عربستان گسترش و جرات افراد برای اقدام به قتل یکدیگر افزایش پیدا کرده است. وی سپس ادامه داده که «در جوامعی که اعضای آن وحشی شده و به بمب های ساعتی تبدیل می شوند، قاطعیت قانون تنها وسیله ای است که می تواند خشونت جامعه را کنترل کند و از تبدیل شدن جامعه به جنگلی که قوی ضعیف را نابود می کند، جلوگیری کند.»

وی افزود: انتظار می رود با افزایش آگاهی عمومی در جامعه پدیده «توحش» کاهش پیدا کند اما در عربستان خلاف این مسئله رخ داده است.

شکنجه

از سوی دیگر، رئیس سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر از موارد جدید نقض حقوق بشر زندانیان قطیف از جمله شکنجه فیزیکی و روانی آنان خبر داده است.

«علی الدبیسی» با همکاری «سیلینا ناصر» پژوهشگر مستقل، گزارشی را در مورد شکنجه فیزیکی و روانی زندانیان قطیف تهیه و آن را با سند ارائه کرده است. این گزارش پایبند نبودن عربستان به توافق مبارزه با شکنجه را که در سال 1997 به آن ملحق شد، ثابت می کند. براساس گزارش» الدبیسی»، مسئولان سعودی تمام کسانی را که اتهام های امنیتی به آنان وارد است، روانه زندان سازمان اطلاعات می کنند اما کسانی را که در جریان شرکت در تکاپوهای ضد دولتی دستگیر شده و به سن قانونی یا همان 18 سال نرسیده اند، در مرکز نگهداری اجتماعی بازداشت می کنند تا بعدها به زندان سازمان اطلاعات منتقل شوند. در گزارش» الدبیسی» یادآوری شده که هیچ یک از این بازداشت شدگان در مدت بازداشت نتوانستند با وکیل مدافع یا یک نماینده قانونی ارتباط داشته باشند.»

استان قطیف، استان شیعه نشین است!