آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
سیاسی
۲
خبر

جهانگیری: امسال 17 میلیارد دلار سرمایه خارجی باید جذب شود

معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته در دیدار جمعی از روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، مهم ترین دستاورد برجام را ورود منابع خارجی به کشور دانست و تصریح کرد: براساس اولویت هایی که دولت برای سال 95 تعیین کرده است، امسال باید 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور جذب و حدود 10 میلیارد دلار نیز از طریق فاینانس وارد کشور شود که برای این موضوعات مسئول مشخص شده و در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه با حضور هیات های متعدد خارجی در ایران، بهبود شرایط اقتصادی به یک مطالبه جدی از سوی مردم تبدیل شده است، افزود: جذب منابع خارجی به کشور باید به صورت جدی در دستور کار ما قرار گیرد. روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که می توانند در تامین مالی اقتصاد کشور و جذب منابع مالی خارجی نقش داشته باشند، باید بدانند که هیچ کاری برای آنها واجب تر از این موضوع نیست. وی خاطرنشان کرد: بودجه دولت متاسفانه به نقطه ای رسیده است که تقریبا هیچ دستگاه اجرایی از بودجه تصویب شده راضی نیست و بودجه ای که مجلس شورای اسلامی برای دولت در سال 95 تصویب کرده نیز بودجه ای غیرواقعی است که حداقل 20 درصد آن وصول نخواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه محدودیت بودجه دولت بیانگر این واقعیت است که بخش دولتی قادر نخواهد بود در به حرکت درآوردن اقتصاد کشور نقش چندانی ایفا کند، تاکید کرد: امسال از هیچ مقام دولتی در هر سطحی پذیرفته نیست که بتواند برای اقتصاد کشور کاری انجام دهد اما در انجام آن کار تعلل کرده یا تاخیر کند. اگر منابع مالی خارجی تعیین شده وارد کشور نشود، قادر نخواهیم بود اقتصاد کشور را با سرعتی که دلخواه ما است، به حرکت درآوریم.