آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
اجتماعی
۴

اجاره شش ساله «شهر آفتاب» بدون اطلاع شورای شهر

سخنگوی شورای شهر تهران درباره توافق شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجاره شش ساله شهر آفتاب، گفت: هر توافقنامه ای که بار مالی به شهرداری تحمیل کند باید با تاییدیه شورا باشد. اما شورا هنوز در جریان این تفاهمنامه قرار نگرفته است.

رضا تقی پور در نشست خبری پیرامون تشریح جلسه دیروز شورا با بیان اینکه ما نیز از طریق رسانه ها متوجه تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران شدیم، افزود: البته نمی دانم که در این تفاهمنامه عبارت (پس از تایید شورا) آمده است یا نه، اما از آنجایی که در بودجه شهرداری این بار مالی در نظر گرفته نشده است باید اجازه شورا داشته باشد.

وی با اشاره به واگذاری سهام فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر، گفت: شورا موافق فروش شهروند و شهر آفتاب نیست.

تقی پور با بیان اینکه شهروند فعالیتش به عنوان یک خدمت اجتماعی و نه صرفا اقتصادی تعبیه شده، گفت: مردم به فروشگاه شهروند اعتماد دارند البته اگر قوانین و مقررات رعایت شود ما موافق ورود بخش خصوصی به این مساله هستیم و در مورد شهر آفتاب نیز باید بگویم که در اساسنامه این نمایشگاه کلمه بهره برداری آمده است و قطعا مالکیت شهروند و شهر آفتاب با شهرداری خواهد بود و ما موافق ورود بخش خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات هستیم.

وی ادامه داد: البته همه زمان جلسه دیروز به بررسی دستور طرح حفاظت و صیانت از باغ های تهران که از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و معماری و شهرسازی برای بررسی به صحن علنی آورده شده بود، گذشت.

تقی پور با بیان اینکه مرداد ماه سال گذشته یک فوریت این طرح رای آورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون های سلامت و شهرسازی ارجاع داده شد، اظهار کرد: این طرح 10 ماده داشت که در جلسه دیروز تنها فرصت شد چهار ماده آن بررسی شود. تقی پور با اشاره به شناسنامه دار کردن باغ های تهران در این طرح، گفت: برای شهرداری تهران مهلت یک ماهه ای تعیین شد که طی آن نسبت به شناسنامه دار کردن باغ های تهران اقدام کند و به عنوان لایه اطلاعاتی و نه الزا م آور به عنوان یک سامانه برخط و به روز، اطلاعات باغ ها را در آن بیاورد که این مساله نظارت عمومی را ایجاد می کند؛ چرا که شهروندان از وضعیت باغ های تهران به صورت برخط اطلاع می یابند.