آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
اجتماعی
۴

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه ایران هلث عنوان کرد

وزارت بهداشت از تولیدات داخلی بی کیفیت حمایت نمی کند

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی موسوم به «ایران هلث» روز گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش «ایران»، در این نمایشگاه، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات گردشگری سلامت بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی در 13 سالن به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر نمایندگان شرکت های خارجی از 24 کشور از جمله آلمان، فنلاند، اتریش، کره جنوبی، ایتالیا و سوئیس که در این نمایشگاه حضور دارند، همچنین این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم آورد تا سرمایه گذاران خارجی که در همایش سرمایه گذاری بخش سلامت در ایران شرکت کرده اند با محوریت موضوع ساخت بیمارستان و تولید تجهیزات پزشکی با تجار ایرانی ملاقات کنند.

وزیر بهداشت، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی همواره باید به مقوله سلامت توجه داشته باشند، گفت: طبیعی است که تولید کننده داخلی علاقه مند است جلوی واردات محصولات گرفته شود تا از محصول تولید داخل حمایت شود ما نیز به این مساله باور داریم و این باور هم باید در عمل ظهور و بروز داشته باشد اما آنچه مانع از حمایت کامل از تولیدات داخلی می شود مساله کیفیت محصولات است. که در اینجا کمی با تولیدکنندگان ممکن است اختلاف نظر پیدا کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار «ایران» مبنی بر اینکه آیا واردات تجهیزات پزشکی همراه با انتقال تکنولوژی خواهد بود یا تنها به واردات آن اکتفا خواهید کرد، اظهار داشت: «تکیه وزارت بهداشت برای رفع نیاز به محصولات تولید داخل خواهد بود اما جایی که تولید نداریم، حتما واردات خواهیم داشت. تلاش می کنیم سرمایه گذاران بین المللی و شرکت های بزرگ در بازار ایران سرمایه گذاری کنند. بنابراین با توجه به نیروی انسانی تخصصی و سرمایه گذاری عظیمی که دولت در اجرای طرح تحول سلامت انجام می دهد انتظار می رود بازار سلامت توسعه پیدا کند البته این توسعه را در ظرفیت های درونی استفاده خواهیم کرد که به اشتغال و رشد و توسعه داخلی کمک می کند.»