آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۴
شهرستان ها
۷

استاندار: مازندران 50 درصد نیاز به واردات برنج را تامین می کند

استاندار مازندران گفت که براساس برنامه خوداتکایی، این استان 50 درصد از نیاز کشور به واردات برنج را در قالب طرح خوداتکایی تامین می کند.

ربیع فلاح جلودار افزود: براساس برنامه خوداتکایی در سه سال آینده حدود 500 هزار تن ظرفیت تولید برنج در این خطه شمالی افزایش خواهد یافت.

استان مازندران در زمان حاضر با تولید حدود 900 هزار تن برنج سفید 42 درصد نیاز کشور به این محصول را تولید و تامین می کند.

وی اضافه کرد: در فاز اول این طرح در سال زراعی جاری 100 روستای شهرستان آمل، 170 هزار تن از برنج مازاد بر تولید سنوات گذشته را در قالب طرح خوداتکایی تولید خواهند کرد.

استاندار مازندران اظهار داشت: این استان با ارتقای بهره وری در تولید و مصرف بهینه آب می تواند در سه سال آینده 50 درصد از برنج کشور به واردات این محصول را با تولید داخلی تامین کند.

نیاز کشور به واردات برنج در زمان حاضر یک میلیون تن است.

ربیع فلاح گفت که طرح خوداتکایی کشور به برنج با هدف تامین 50 درصد از واردات با مشارکت مرکز تحقیقات برنج، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی این استان از سال جاری عملیاتی شد.

وی گفت: مازندران به عنوان استان اول در خوداتکایی برنج در 2 استان شمالی کشور به عنوان قطب تولید این محصول راهبردی انتخاب شد. استاندار مازندران افزود: این استان زیرساخت های مناسب کشاورزی در خود اتکایی کشور به برخی دیگر از محصولات کشاورزی را دارد.