آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
صفحه آخر
۲۴

عدد

33 ایرانی در میان مشاهیر جهانی یونسکو

سرزمین ایران و فرهنگ سترگ اش، مشاهیر و معاریف کم ندارد. آنها که در تاریخ باستان و اسلامی و معاصر، خود یک وزنه بوده اند و البته در میان جهانیان، شهره. تا جایی که حالاسعدالله نصیری قیداری؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو روز یکشنبه اعلام کرده، نام 33 نفر از مشاهیر بزرگ ایران در لیست مشاهیر جهان به ثبت رسیده است. از سال 1980 (1359) که نام بوعلی سینا به بهانه هزارمین سال زادروزش، در فهرست جهانی مشاهیر یونسکو به ثبت رسید، تا سال 2015 (1394) و با به ثبت رسیدن محمد بن زکریای رازی، شیخ محمود شبستری و سید مرتضی علم الهدی، این عدد به عدد 33 رسید.

88 درصد مردم بی توجه نسبت به تبلیغات تلویزیون

در سال های اخیر خیلی ها، به دلایل متعدد نسبت به تبلیغات بی توجه بوده اند و شاید در این میان، تبلیغات تلویزیونی از بقیه بیشتر که البته نیاز به واکاوی عمیق و دقیق دارد.

مجید کثیری کارشناس روابط عمومی در سمینار آموزشی فرصت های فن آفرینی در سطح بین المللی که در آخرین روز از دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی برگزار شد، صراحتا از بی توجهی 88 درصدی مردم نسبت به تبلیغات تلویزیون خبر داده است. اگرچه او این مساله را ناشی از بی علاقگی نسبت به عنصر تبلیغات دانسته و اضافه کرده که درصد بازدید از تبلیغات نمایشگاهی، محیطی و بیلبوردها و روزنامه ای نیز کاهش یافته است.