آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۴
سیاست
۱۹

«احمد شوهانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: می خواهند دولت را تخریب کنند

ریشه های جریان مورد اشاره رئیس جمهوری را چه می دانید؟

حمله به سفارت کار بسیار اشتباهی بود و سیاست خارجی ما را به عقب برد و خلع سلاح کرد. این حمله باعث شد که عربستان مظلوم نمایی کند و توانستند در منطقه اهداف خود را به جلو ببرند. در مورد گشت نامحسوس هم دلیلی وجود نداشت که این قدر بزرگ نمایی شود؛ پلیس همیشه هست و با رفتار مجرمانه برخورد می کند پس نیازی به آن هم نبود. حضور هفت هزارنفر در این گشت، آن هم در نزدیکی انتخابات در راستای تضعیف دولت است. قطعا افکارعمومی هم می خواهند که با این رفتارها مثل حمله به سفارت عربستان مقابله شود. دولت باید تلاش کند که بالاخره در یک جا جلو این رفتارها گرفته شود. البته این رفتارها خیلی هم به ضرر دولت تمام نشد و رئیس جمهور هم با واکنش های خوبی که در این مورد نشان داد، فضا را به نفع دولت برگرداند. عقبه این جریانات افراطی در تلاش برای تخریب دولت هستند و می خواهند بین نظام و دولت تقابل ایجاد کنند.

راه مقابله با این جریان چیست؟

رئیس جمهور سوگند خورده است که پاسدار قانون باشد. دولت و مجلس باید در این زمینه موضع گیری شفاف کنند و افکارعمومی را در جریان آن قرار دهند.

مراجع قانونی چه باید بکنند؟

قوه قضائیه باید به این موضوع ورود کند. عده ای می گویند مبارزه با بی حجابی قانونی است، بله قانونی است اما برخورد نامحسوس آن که جای سوال دارد و باید در این مورد شفاف سازی شود. قوه قضائیه با برخورد خود باعث خواهد شد مردم دلسرد نشوند و آزادی های مردم هم محدود نشود.