آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

غارت اموال ایران توسط آمریکا صدای هنرمندان را هم درآورد

در پی صدور رای دادگاه های آمریکا برای تصاحب حدود دومیلیارد دلار از اموال ملت ایران، کمپین مردمی به دبیری «پرویز پرستویی» راه اندازی شده است. همه مردم با حضور در این کمپین اینترنتی می توانند از غارت اموال ایران توسط آمریکا، شکایت کنند. پرویز پرستویی به عنوان دبیر منتخب این کمپین اعلام کرد: ما مردم ایران آنقدر در پیچ و خم حوادث روزگار آبدیده شده ایم که بخواهیم و بتوانیم قدرتمندانه خواسته های بحقمان را با روش های قانونی و مدنی پی گیری کرده و بهانه به دست دشمنان این مرز و بوم ندهیم. هرکس از هر قشر و سلیقه، که این آب و خاک را دوست دارد بسم الله، با شرکت در این گردهمایی بزرگ ملی به دیگر جهانیان نشان دهد که هرگز نخواهد گذاشت حق فرزندانش از گلوی هیچ کس به راحتی پایین برود.

در بیانیه این کمپین، خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: «ما امضا کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از ملت ایران درخواست داریم که به نامه اعتراضی دولتمان به جنابعالی در مورد حکم دادگاه های آمریکا درباره برداشت غیرقانونی دومیلیارد دلار از اموالمان در این کشور کاملاتوجه کرده و از این امر که خلاف رویه بین المللی است به شدت و قاطعانه جلوگیری فرمایید.»

با آغاز فعالیت این کمپین مردمی، جمعی از هنرمندان هم آن را امضا کردند. ازجمله این هنرمندان می توان به ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی، داوود رشیدی،علی نصیریان، محمد علی کشاورز، جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، مجید انتظامی، حسین یاری، نرگس آبیار، همایون ارشادی، مهران رجبی، ژاله علو، مجتبی راعی، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، سید رضا میرکریمی، کیومرث پوراحمد، پوران درخشنده، کمال تبریزی، محمد مهدی عسگرپور،علیرضا داوود نژاد، منوچهر محمدی، عبدالحسن برزیده، حبیب احمدزاده، جمال شورجه، اکبر نبوی، فرزاد موتمن، علیرضا زرین دست، محمدرضا سکوت، بهروز شعیبی، مسعود اطیابی، سعید سهیلی، حبیب کاوش، و... اشاره کرد.

البته برخی افراد که همواره از هدایا و حمایت های غربی ها برخوردار بوده و با هزینه سفارت خانه ها و دولت های غربی علیه ایران فیلم هایی را ساخته اند نیز برای مطرح کردن خود و خالی نبودن عریضه به این کمپین پیوسته اند که از جمله این افراد می توان به جعفر پناهی و فاطمه معتمدآریا اشاره کرد.

گفتنی است، همه مردم می توانند با مراجعه به نشانی www.hhnews.ir اعتراض خود را به غارت اموال ایران توسط آمریکا اعلام کنند.