آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
شهرستان ها
۷

تاکید فرماندار خرمشهر بر ساخت پارکینگ در مرز شلمچه

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر خواستار برنامه ریزی دستگاه های مسئول برای احداث پارکینگ با ظرفیت 650 هزار دستگاه خودرو در مرز بین المللی شلمچه در ایام اربعین حسینی شده است.

«ولی الله حیاتی، در نشست با مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خرمشهر گفت: پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال جمعیت زیادی از مرز بین المللی شلمچه عبور کنند و لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم برای احداث پارکینگ اندیشیده شود.

وی افزود: برای این مهم، زمین مورد نیاز احداث پارکینگ از سوی اداره کل منابع طبیعی از سه راهی یادمان تا جاده کمربندی واگذار می شود.

حیاتی ادامه داد: پیشنهاد فرمانداری، احداث جاده ای به عرض 50 متر است که از جاده شلمچه تا کمربندی احداث شود و پارکینگ نیز در پنج قطعه پنج هکتاری در دو طرف جاده 50 متری ساخته شود.

فرماندار خرمشهر همچنین با بیان این که مسئولیت امنیت پارکینگ به عهده نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی می تواند با به کارگیری پارکبان امنیت این پارکینگ را تامین کند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با هم افزایی و مشارکت دستگاه های مسئول به ویژه اداره کل راه و شهرسازی، پارکینگ اربعین حسینی تا پیش از آبان ماه سال جاری احداث شود.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان کرمانشاه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است.