آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
شهرستان ها
۷

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد

صدور 500 هزار سند مالکیت به روش پستی در اصفهان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان در سال 93 نخستین استانی بود که طرح پستی تقاضای صدور سند را اجرایی کرد گفت: تاکنون در این استان 500 هزار سند مالکیت به این روش به ثبت رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اصفهان- خبرنگار کیهان: علی بهبهانی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 90 درصد از صدور سند در استان اصفهان به روش پستی انجام می شود افزود: تا قبل از اجرای طرح پستی صدور سند، ماهانه 14 هزار سند در مراکز ثبت اسناد به ثبت می رسید درحالی که از بعد از اجرای این طرح، آمار صدور سند به بیش از 21 هزار سند افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح صدور سند به روش پستی دست واسطه ها و دلالان از این اداره کوتاه شده است تصریح کرد: با این روش میزان فساد و تخلفات محو شده است و اصلا نیاز به حضور مالک به ادارات ثبت اسناد وجود ندارد. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت همه اسناد مالکیتی منقول و غیرمنقول، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها و موسسات و... برعهده این اداره است گفت: درحال حاضر و به منظور ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع بیش از 85 درصد از فعالیت های ثبت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان اصفهان 12 میلیون برگ ثبتی به صورت الکترونیک ثبت شده است افزود: باید توجه داشت که استان اصفهان پس از تهران استان پیشتاز در ثبت الکترونیک اسناد کشور است که براین اساس تاکنون ثبت الکترونیک در ادارات جنوب، غرب و بهارستان شهر اصفهان به پایان رسیده و در ادارات مرکزی، شرق و شمال اصفهان نیز در حال تکمیل است.

بهبهانی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ثبت الکترونیکی پرونده های ثبت اسناد استان دو قرارداد به ارزش 3 میلیارد و 210 میلیون تومان منعقد شده است اظهار داشت: ظرف دو ماه آینده ثبت الکترونیک همه پرونده های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد.