آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
شهرستان ها
۷

قطع 200 اصله درخت تاغ در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از قطع 200 اصله درخت تاغ و کشف 300 کیلو گرم چوب تاغ قاچاق در این خطه خبر داد.

«رضا شفیعی» اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت زنی در محدوده تاغزارهای کنارگذر آران و بیدگل به یک کامیون مشکوک شده که پس از بازرسی حدود 300 کیلوگرم چوب تاغ کشف کردند.

وی افزود: در محدوده اطراف کامیون نیز حدود 200 اصله درخت تاغ قطع شده بود که راننده کامیون پس از دستگیری و مواجهه با مستندات به قطع درختان اعتراف کرد.

شفیعی همچنین از کشف و تخریب یک کوره زغال قاچاق در روستای محمدآباد کویرات خبر داد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و مقادیری زغال کشف شد.

وی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغالگیری می کنند.

شفیعی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.

قطع درختان تاغ از معضلات اصلی آران وبیدگل است، سال گذشته قاچاقچیان چوب تاغ 1200 اصله درخت به وزن تقریبی 30 تن را قطع کردند که 1/5 تن از این مقدار در بهمن ماه سال گذشته کشف شد.

آمار رو به افزایش کشفیات چوب و زغال در شهرستان آران و بیدگل مدتی است که زنگ خطرنابودی تاغزارها را به صدا درآورده و باعث هجوم ریزگردها شده است.