آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

آغاز ساخت 5 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2 معلول

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور از آغاز ساخت پنج هزار واحد مسکن در شهرها و روستاهای کشور برای خانوارهای دارای دو معلول به بالاخبر داد.

علی ربوبی در ساری به خبرنگار ایرنا گفت که 11 هزار و 300 خانوار دارای دو فرزند معلول تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

وی افزود: طرح خانه سازی برای این خانواده ها از سال گذشته با امضای تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن انقلاب، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز ایران، آغاز شد.

او ادامه داد: سازمان بهزیستی دو طرح ساخت مسکن را برای خانوارهای دارای حداقل دو معلول در روستاها و شهرها و ساخت مسکن برای خانوارهای روستایی تحت پوشش بهزیستی با داشتن یک فرزند معلول، سرپرستان خانوار و بهبودیافتگان را در دستور کار دارد. ربوبی گفت: در ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول در شهرها 300 میلیون ریال و در روستاها 180 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی بدون اعلام آماری از ساخت مسکن خانوارهای تحت پوشش بهزیستی با یک فرزند معلول، سرپرست خانوار و بهبودیافتگان در روستاها، افزود: این طرح با مشارکت 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ای بنیاد مسکن و 80 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی اجرایی می شود.

دبیر ستاد مسکن مددجویان بهزیستی کشور توضیح داد: همچنین بهزیستی در اجرای این طرح، نقشه های واحد مسکونی را با هماهنگی سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه می کند.