آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: پیش فروش خودرو فقط باید با مجوز وزارت صنعت انجام شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پیش فروش خودرو فقط با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود نوابی در سومین همایش اعطای گواهینامه استانی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گیلان در رشت افزود: آئین نامه اجرایی مصرف کنندگان خودرو ناقص بود که اصلاح و در فروردین ماه ابلاغ شد.

وی گفت: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد ماده(10) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب 1386، اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون مذکور را در تاریخ 22 فروردین ماه سال جاری مصوب و در تاریخ 28 فروردین ماه ابلاغ کرد.

وی اظهار کرد: این آیین نامه الزامات مربوط به قراردادهای فروش و پیش فروش خودرو، تعیین نرخ خدمات و قطعات، ملزم نمودن عرضه کنندگان خودرو به تهیه نظام تشویق و تنبیه نمایندگی های مجاز، لزوم ارائه خدمات سیار و طرح های امدادی در دوران ضمانت و ضابطه مند نمودن مراحل رسیدگی به شکایات در هیئت های حل اختلاف را تبیین کرده و انتظار می رود با اجرای آن اشکالات قبلی به نحو قابل ملاحظه ای برطرف شود.

وی تصریح کرد: برخلاف آیین نامه قبلی که در روش پیش فروش ارقام متفاوتی از مشتریان دریافت می شد، در آیین نامه جدید عرضه کنندگان خودرو اجازه ندارند ارقامی بیش از 50 درصد قیمت فروش نقدی محصول را دریافت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: مردم می توانند شکایات خود را در زمینه های تخلفات اقتصادی با تماس به شماره سامانه 124 اطلاع دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به معضل قاچاق کالاتصریح کرد: امروز باید تولیدات ما به سمت مشتری محور و صادرات محور پیش برود.