آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
جامعه
۱۷

ثبت نام وام 10 میلیون تومانی ازدواج آغاز شد

سایت بانک مرکزی ثبت نام از متقاضیان وام ازدواج ده میلیون تومانی را از دیروز آغاز کرد.

به گزارش جام جم آنلاین، در سایت بانک مرکزی در بخش سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

بر این اساس هر یک از زوجین می توانند رقم ده میلیون تومان و در مجموع 20 میلیون تومان دریافت کنند. این در حالی است که تمامی افرادی که از قبل نیز در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت نام کرده اند، با تغییرات جدید، وام ده میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

این تسهیلات با دوره بازپرداخت 48 ماهه و کارمزد 4درصد از طریق بانک های حاضر در سامانه ازدواج پرداخت می شود. ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه صورت می گیرد.

این اطلاع رسانی در حالی صورت می گیرد که ماه گذشته هنگام تصویب افزایش وام ازدواج در مجلس، بانک مرکزی به دلیل نداشتن اعتبارات کافی ارائه وام ده میلیون تومانی در این مقطع را ناممکن دانسته بود.

خبرنگار جام جم آنلاین در تماس با روابط عمومی بانک مرکزی جویای جزئیات بیشتر از این اطلاعیه شد که در پاسخ اعلام کردند اطلاعات بیشتر بزودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

شعب بانک های مختلف نیز نسبت به پرسش متقاضیان وام ازدواج می گویند «هنوز چیزی ابلاغ نشده و وام ده میلیونی را پرداخت نمی کنیم» و در سامانه هم هیچ بانکی وام ده میلیونی را نمی پذیرد.