آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

پشتیبانی مرادخانی از استمرار طرح «نگارخانه ای به وسعت شهر»

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حمایت از استمرار طرح «نگارخانه ای به وسعت شهر» گفت: این رویداد میمون و مبارک در دومین دوره نشان داد که مسیر کمال را طی می کند.

استقبال چشمگیر از پنجمین جشنواره تئاتر شهر

با پایان مهلت ارسال متون نمایشی به بخش های مختلف جشنواره تئاتر شهر، تعداد آثار متقاضی حضور از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره اعلام شد. در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای 373 متن به دبیرخانه رسیده است. در بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز با پایان مهلت ارسال آثار 143 اثر تقاضای حضور در جشنواره را داشته اند.

ساخت سینمایی «پایتخت» بعد از سریال رمضان

پس از اتمام پروژه رمضانی «علی البدل» که توسط عوامل «پایتخت» ساخته می شود، فیلم سینمایی «پایتخت» کلید خواهد خورد.

کارگاه «سینمای خلاق»

کارگاه تخصصی، نظری و عملی «سینمای خلاق» با حضور محمدرضا اصلانی در مجموعه هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی عصر (عج) بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره 2169 برگزار می شود.

نمایش سفرنامه در تهران

گیزلاوارگا سینایی که ماه گذشته 15 نقاشی خود را با عنوان «سفرنامه» در زادگاهش مجارستان به نمایش گذاشته بود، قصد دارد این آثار را پاییز در تهران به نمایش درآورد.

«من من نیست...» در نمایشخانه استاد انتظامی

نمایش «من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است» به کارگردانی میلاد محمدی از سه شنبه 11 خرداد در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می رود.

حضور فیلم کوتاه «یک آن» در جشنواره «کاپالبیو» ایتالیا

فیلم کوتاه «یک آن» به کارگردانی نقی نعمتی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل به بخش مسابقه بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «کاپالبیو» ایتالیا راه یافت.

تولید بیش از 7 هزار اثر هنری در جشنواره امام رضا(ع)

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از تولید 7هزار و 717 اثر در کارگروه هنری این جشنواره در سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: این میزان تولید آثار هنری نسبت به سال های گذشته، جهش بزرگی در مسیر تولید آثار هنری با محوریت فرهنگ رضوی محسوب می شود.

عرضه «پنج تا پنج» در شبکه نمایش خانگی

«پنج تا پنج» به کارگردانی تارا اوتادی و تهیه کنندگی سعید اسدی توسط شرکت فیلمسازان جوان وارد شبکه نمایش خانگی شد.