آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۵
جهان
۲۰

دکه

اکونومیست: روی جلد این هفته نامه عکسی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با تیتر «کابوس هسته ای» منتشر شده است. در این گزارش آمده: باراک اوباما با شعار جهان بدون سلاح هسته ای ریاست جمهوری خود را آغاز کرد و در ماه های پایانی دوره ریاست جمهوری اش به هیروشیما، محل انفجار نخستین بمب اتمی تاریخ سفر کرد. او پیشرفت هایی در کاهش سلاح های هسته ای جهان داشت اما نه در کره شمالی.

نشنال ریویو: تصویر و مطلب روی جلد این هفته نامه به رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختصاص دارد و در این گزارش آمده است: انگلیسی ها در حال بررسی این مساله هستند که چگونه با خروج از اتحادیه اروپا از تمامیت ارضی خود دفاع کنند. حدود 25 سال است که این مساله دغدغه سیاستمداران انگلیسی شده است.

ویک: کاریکاتوری از هیلاری کلینتون و برنی ساندرز، دو کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا با تیتر «مبارزه برای رسیدن به خط پایان» روی جلد این هفته نامه نقش بسته و این سوال مطرح شده است که آیا سخنرانی های آتشین ساندرز در حال از بین بردن فرصت های کلینتون برای رویارویی با ترامپ است؟ این مقاله همچنین اشاره کرده ساندرز با وجود شانس بالای هیلاری حاضر به کناره گیری نیست.

نیوزویک: هرچند امنیت خطوط هوایی در سراسر جهان حساسیت برانگیز شده است. اما در مصر به طور ویژه دنبال می شود. سال گذشته هواپیمای مسافربری روسیه در سینا سقوط کرد و هفته پیش نیز هواپیمایی که از فرانسه به قاهره سفر می کرد. این نشان می دهد پرواز های مصر در معرض خطری جدی از سوی داعش و گروه های تروریستی فعال در خاورمیانه هستند.