آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

حزب «لیبرترین» امریکا به عنوان حزب سوم درصدد است برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 نامزد معرفی کند. «گری ال جانسون»، فرماندار سابق نیومکزیکو امیدوار است نامزد اصلی این حزب باشد.

- نتایج نظرسنجی موسسه «ب و آ» نشان می دهد محبوبیت «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه که با چالش های فراوان درباره اصلاحات قانون کار مواجه است، با 6 درصد کاهش به 24 درصد رسیده است.

نشست مجمع پارلمانی ناتو روز شنبه با موضوعات مورد بحث از جمله تروریسم، مهاجرت انبوه و نگرش تهاجمی روسیه، با حضور حدود 350 نماینده در تیرانا پایتخت آلبانی شروع شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هشدار داد، امکان دارد در روزهای اخیر بیش از 700 مهاجر و پناهجو در پی غرق شدن سه قایق در آبهای جنوب ایتالیا غرق شده باشند.

به دنبال تشدید تنش در روابط پاکستان و افغانستان پس از کشته شدن «ملااختر منصور» سرکرده طالبان افغانستان در خاک پاکستان، اسلام آباد اعلام کرد ممکن است طرح های توسعه این کشور در افغانستان را متوقف کند.

فائز السراج، نخست وزیر موقت لیبی در نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب خواهان حمایت اعراب از کشورش شد تا تجربیات لازم را در اختیار این کشور قرار دهند.

صدها تن از ساکنان عرب و یهودی شهر تل آویو در اعتراض به تعیین آویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

چهره های سیاسی تونس اقدام مسئولان تونس در اعطای مجوز به یک هیات از رژیم صهیونیستی برای سفر به تونس را محکوم کردند.

ده ها هزار تن از مسلمانان سراسر امریکا در بزرگترین گردهمایی مسلمانان این کشور در بالتیمور، مریلند حضور یافتند. در این گردهمایی که از شنبه شروع شده و تا امروز ادامه دارد، ده ها هزار تن از مسلمانان امریکا حضور داشتند.