آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۷
جهان
۲۰

دو خط خبر

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی روز سه شنبه با نقض قطعنامه های سازمان ملل، یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرده اما این آزمایش ناموفق بوده است.

اریک هولدر، دادستان کل سابق امریکا با ستایش از ادوارد اسنودن گفت: وی خدمتی عمومی به امریکا کرده است. اسنودن، کارمند اداره امنیت ملی امریکا بود که با افشای میلیون ها سند از تکنیک های جاسوسی و شناسایی اداره امنیت ملی امریکا پرده برداشت.

با توجه به شاخص جهانی برده داری 2016، دست کم 129 هزار نفر در مالزی گرفتار برده داری مدرن هستند و احتمال داده می شود بسیاری از مهاجران غیرقانونی وارد شده به این کشور گرفتار این نوع برده داری شوند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امورعمومی امریکا، 70 درصد امریکایی ها از انتخابات ریاست جمهوری 2016 «ناامید» هستند و تنها تعداد اندکی از آنها به سیستم سیاسی کشورشان اعتماد دارند.

آویگدور لیبرمن، سیاستمدار افراطی رژیم صهیونیستی پس از کسب 55 رای از 120 رای پارلمان (کنست) درمقابل 43 رای مخالف، به طور رسمی به عنوان وزیر جدید جنگ این رژیم سوگند یاد کرد.

در پی انفجار بمبی توسط نیروهای پ.ک.ک در شهر سیلوپی در استان شرناک در جنوب شرقی ترکیه، چهار نفر غیرنظامی کشته شده و 22 نفر از جمله پنج مامور پلیس زخمی شدند.

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه گفت روسیه در حال حاضر جایگاه دوم صادرات تسلیحات را دارد و باید برای حفظ این جایگاه تلاش کند.

علی الحاسی، سخنگوی گارد حفاظت از تاسیسات نفتی لیبی از آزادسازی شهرک بن جواد واقع در شرق شهر سرت از کنترل گروه تروریستی داعش خبر داد.

منابع دولتی کویت از امضای قراردادی برای ساخت یک فرودگاه «جدید» در کویت به ارزش 4/4 میلیارد دلار با یک شرکت ترکیه ای خبر داد.