آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۷
جهان
۲۰

مخالفان سوریه هیات جدید مذاکره تشکیل می دهند

با اعلام استعفای محمد علوش رهبر ارشد مذاکره کننده مخالفان سوریه در ژنو، رایزنی ها در میان هیات مخالفان برای تعیین دوباره نماینده خارجی حزب برای مذاکرات و همچنین خط مشی های جدید حزب آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سالم المسلط، سخنگوی هیات عالی مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو اعلام کرد: اعضای ارشد هیات طی 10 روز جهت تعیین نمایندگان خود برای دور آتی مذاکرات ژنو گرد هم خواهد آمد. وی همچنین گفت: نشست آتی صرفا محدود به تعیین جایگزین محمد علوش نخواهد بود و هیات تصمیم دارد در خصوص تحولات جدید سوریه و راهبرد های مربوط به آن بحث و رایزنی کند. در همین راستا برخی گزارش ها حاکی است که هیات عالی مخالفان با تجربه از چند دور مذاکرات بین المللی در صدد است افراد کاربلد و ماهر را برای مذاکرات انتخاب کند.

روز یکشنبه محمد علوش، مذاکره کننده ارشد هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو استعفای خود را به دلیل شکست مذاکرات در تحقق حل و فصل سیاسی و کاهش رنج مردم سوریه تقدیم ریاض حجاب رئیس کمیته عالی مخالفان کرد. در خبر دیگر از سوریه، برخی منابع از احتمال آغاز حمله نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی حلب در واکنش به پیشروی گروه داعش خبر دادند. به گزارش السفیر درگیری ها کماکان در روستای کفرکلبین در مجاورت با مارع میان جبهه مخالفان اسد با تروریست های داعش ادامه دارد. در بحبوجه درگیری ها میان نیروهای داعش با مخالفان اسد برخی گزارش ها از حضور یگان های ارتش ترکیه در منطقه اعزاز خبر دادند. به گزارش اسپوتنیک ارتش ترکیه در عملیات خود روستای حمام در منطقه عفرین را به اشغال خود در آورده است. از دیگر جبهه های نبرد نیز خبر می رسد که نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در ادامه پیشروی خود به سمت شهر رقه روستاها و مزارع اطراف شهر «الطبقه» از توابع شهر رقه را آزاد کردند.