آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
ورزش ایران
۱۰

ماندانا مطیعی نمی تواند سرپرست تیم ملی باشد

انتخاب غیرقانونی در تیم ملی والیبال

حاشیه تیم ملی والیبال جدی تر شد. با استعفای فریبا سلیمانی از سرپرستی تیم ملی والیبال، ماندانا مطیعی داور جای او را گرفت. اتفاقی که تا به حال سابقه نداشته. سلیمانی وقتی مایدا قراردادش را با فدراسیون امضا کرد، با انتخاب فدراسیون همراه سیما صدیقی در کادر تیم ملی والیبال قرار گرفتند. اما او به خاطر برخوردها و رفتارها، دو بار از سرپرستی استعفا داد که یک بار زهره میرسپاسی آن را رد کرد و یک بار هم داورزنی رئیس.

وقتی سلیمانی دو بازیکن را با هماهنگی میرسپاسی به اردو برد تا مایدا آنها را تست کند، با برخورد بد و داد و بیدادهای سرمربی صربستانی، پیش چشم بازیکنان روبه رو شد. همین مساله او را مجاب کرد تا برای سومین بار استعفانامه اش را بنوسید. این بار نوشت و به رئیس فدراسیون داد که داورزنی هم بعداز صحبت با مایدا آن را قبول کرد. اتفاقی که فریبا سلیمانی به خاطرش از رئیس فدراسیون ممنون است. اما همه اتفاقات به اینجا ختم نشد و زهره میرسپاسی ماندانا مطیعی داور را به خواسته مایدا به تیم اضافه کرد. گرچه قبل از این مایدا گفته بود مترجم نمی خواهد.

مطیعی، اول به نام مترجم به تیم ملی والیبال آمد، اما خیلی زود حرف از سرپرستی اوست. در حالی که طبق قانون، یک داور فعال نمی تواند سرپرست تیم ملی باشد. طوری که امیدوار حاتمی، رئیس کمیته داوران فدراسیون هم با تائید این مساله می گوید: وقتی داور فعال والیبال سرپرست تیم ملی شود،مثل این که بگویند رئیس کمیته داوران هم می تواند سرپرست تیم ملی شود. در حالی که طبق قانون، داور نمی تواند سرپرست باشد. او البته معتقد است مطیعی از اول برای مترجمی در تیم ملی هماهنگ شده بوده: به من گفته بودند مطیعی مترجم مایدا می شود که من هم گفتم ایرادی ندارد. اما اگر قرار باشد سرپرست یا سمت دیگری در تیم ملی داشته باشد خلاف آیین نامه است. حاتمی تاکید زیادی دارد داورش یک انتخاب داشته باشد: من اجازه نمی دهم داورم سرپرست تیم ملی باشد. او باید انتخاب کند. مطیعی یا باید داور باشد یا سرپرست تیم ملی.