آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
ورزش - جهان
۱۳

جهانبخش، دومین آسیایی برتر در قاره سبز

پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی نام 20 بازیکن برتر آسیایی در فصل اخیر لیگ های اروپایی را اعلام کرد که علیرضا جهانبخش، لژیونر تیم ملی کشورمان در رده دوم قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، بیش از 80 بازیکن آسیایی در قاره اروپا بازی می کنند که البته از این میان، بازیکنان زیادی در لیگ های دسته 2 حضور دارند و بعضی بازیکنان نیز در لیگ های درجه دو چون ترکیه، لهستان و پرتغال حضور دارند که عملکرد آنها ملاک پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده است.

به این ترتیب، 40 بازیکن آسیایی در لیگ های درجه یک اروپا (انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و هلند) مورد بررسی قرار گرفته اند و طبق عملکرد فردی و امتیازاتی که هر بازیکن آسیایی در طول فصل گرفته، بهترین بازیکن قاره کهن در فوتبال اروپا مشخص شده است که در آن، هیرشی کیوتاکه ژاپنی در صدر قرار گرفت که این فصل در هانوفر بازی های خوبی به نمایش گذاشت و با نمره 18/7 از 10 بهترین آسیایی در اروپا بود. البته این عملکرد خوب نتوانست مانع سقوط هانوفر به دسته پایین تر شود.

بازیکن جوان ایرانی که تنها 22 سال دارد، در اولین فصل حضور خود در آلکمار درخشش خوبی از خود نشان داد. او در آخرین بازی فصل خود با یک گل و یک پاس گل به آلکمار کمک کرد تا با قرار گرفتن در رده چهارم به پلی آف لیگ اروپا برای فصل بعد برسد. امتیاز جهانبخش در طول فصل با وجود مصدومیتی که ابتدای فصل داشت، 16/7 بود تا تنها با اختلاف ناچیزی نسبت به کیوتاکه در رده دوم قرار گیرد. در رده سوم نیز برد جونز، دروازه بان استرالیایی نایمخن قرار گرفته که 06/7 از 10 کسب کرده است تا این سه بازیکن برترین آسیایی شاغل در فوتبال اروپا برای این فصل لقب گیرند.

مایک هاوه نار (ژاپن دن هاگ)، شینجی کاگاوا (ژاپن دورتموند)، پارک جو هو (کره جنوبی دورتموند)، کیم جین سو (کره جنوبی هوفنهایم)، متئو لکی (استرالیا اینگول اشتات)، کو جایه چول (کره جنوبی آگزبورگ) و گوتوئو ساکایی (ژاپن هامبورگ) در رده های بعدی قرار دارند.