آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
جامعه
۲۱

امکان تغییر تاریخ اعزام مشمولان فارغ التحصیل

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای برگ آماده به خدمت می توانند تاریخ اعزام خود را به تیرماه تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رحمان علیدوست افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با نیروهای مسلح و ایجاد ظرفیت آموزشی محدود برای اعزام تیرماه جاری، همه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی با مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ شهریور و آبان 95 هستند، در صورت تمایل به اعزام زودتر از موعد می توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10) اقدام کنند.

وی تصریح کرد: درخواست تعجیل تاریخ اعزام فقط مختص به اعزام اول تیرماه است و متقاضیان می توانند درخواست خود را از طریق دفاتر پلیس+10 ثبت کنند و سازمان وظیفه عمومی نیز در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به این درخواست ها اقدام می کند.

براساس اعلام پلیس، سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) تا 17خرداد آماده پذیرش درخواست های مشمولان است و به علت محدودیت ظرفیت، درخواست هایی که زودتر ثبت شده اند در اولویت رسیدگی قرار دارند.

تسهیلات خدمات سربازی به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد از ارائه تسهیلات معافیت سربازی به 28هزار و 118مددجوی تحت حمایت این نهاد درسال 94 خبر داد. رضا نوروزی در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: براساس آمارهای دریافتی از سال 81 تا 93 بیش از 142هزار مددجو از تسهیلات معافیت سربازی بهره مند شدند که با توجه به جمعیت یک میلیون و 150هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت امداد، ضریب نفوذ خدمت سربازی در 12سال در بین خانواده های زنان سرپرست خانوار حدود 14درصد بوده است.