آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
صفحه آخر
۲۴

عدد

150 کتاب ظرفیت هر «ماشین فروش کتاب» در سنگاپور

«ماشین فروش کتاب» ایده تازه و البته جالب کتابفروشی BooksActually در سنگاپور است که می تواند در جذب به کتاب موثر باشد. اتفاقی که قرار است به سبب کمبود کتابفروشی ها، در این کشور به راه افتد. به گزارش روزنامه تلگراف، هر ماشین ظرفیت 150 کتاب را دارد و هر کدام از آنها 20 تا 22 موضوع مختلف را پوشش می دهد. هزینه هر کدام از ماشین ها حدود 5 هزار پوند است و بخشی از آن را سازمان تولید و نوآوری دولت سنگاپور تقبل کرده است. این ماشین به این خاطر به مکان های شلوغ آورده شده تا افرادی که فرصت سر زدن به کتابفروشی را ندارند، به خرید کتاب ترغیب شوند.

4/84 میلیون دلار فروش جهانی «مردان ایکس» در هفته گذشته

نخستین فیلم از مجموعه «مردان ایکس» را برایان سینگر در سال 2000 ساخت. اما او دوباره دست به کار شد و نهمین فیلم را با عنوان «مردان ایکس؛ آخرالزمان» ساخت. در این فیلم که از

9 مه در انگلیس و از 27 مه در امریکای شمالی به نمایش درآمد، مایکل فاسبندر و جنیفر لارنس ایفای نقش می کنند. این فیلم که هفته گذشته، نخستین هفته اکران خود در چین را تجربه کرد، با 59 میلیون دلار به صدر آمد. همچنین با 4/84 میلیون دلاری در سینماهای 66 کشور، عنوان پرفروش ترین فیلم هفته سینمای جهان را از آن خود کرد.