آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۲
شهرستان ها
۷

انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس از شورای فرهنگ عمومی هرمزگان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد از تشکیل نشدن شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان از دستگاه های دست اندرکار خواست به مقوله فرهنگ عمومی بیش از پیش اهمیت دهند.

بندرعباس- خبرنگار کیهان: «پرویز سالاری» گفت: جای تاسف است شورایی که وظیفه ساماندهی و پرداختن به مقوله فرهنگ را دارد، تاکنون جلسه ای برگزار نکرده و اگر هم جلسه ای برگزار شده است مصوباتی مهم درخور پیگیری نداشته است.

وی افزود: در راس شورای فرهنگ عمومی استان، استاندار، نماینده ولی فقیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و دستگاه های اجرایی دست اندرکار باید متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، بویژه جوانان، طرح و برنامه کاربردی، ارائه کنند که متاسفانه چنین نیست.

وی اظهار داشت: جامعه ما بویژه جوانان، تشنه برنامه های فاخر فرهنگی هستند و متولیان فرهنگ باید به این نیاز جوانان پاسخ مثبت دهند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس، شهرداری بندرعباس باید در کنار فعالیت های خدماتی، عمرانی و عمومی مقوله فرهنگ، را جدی تر از گذشته دنبال کند.

وی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس خواست امسال نیز مانند پارسال، برنامه های جامع و ابتکاری خود را در ماه مبارک رمضان در شهر بندرعباس اجرا کند.

«سالاری» تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب برای اجرای طرح های قرآنی و دینی است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری باید با بهره مندی از ظرفیت های موجود، این مهم را به صورت ویژه، به مرحله اجرا بگذارد و مرحله دوم طرح نسیم همدلی را امسال نیز اجرا کند.

وی از حضور نیافتن برخی مدیران ارشد استان در نشست های شورا انتقاد کرد.