آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۹
اخبار کشور
۱۰

توسط ضابطین قضایی؛ هما هودفر عضو شبکه ضدامنیتی «ولوم» بازداشت شد

یکی از فعالان شبکه های فمینیستی که دارای تابعیت ایرانی- ایرلندی و کانادایی است، توسط ضابطین قضایی دستگیر شد.

روز گذشته یک منبع مطلع در گفت وگو با مشرق گفت: خانم هما هودفر عضو هیئت مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می کند، به اتهام فعالیت های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی بازداشت شده است. بنیاد «ولوم» به همراه دیگر بنیاد هلندی «هیفوس» که زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می کند، در پوشش «همکاری های به ظاهر انسان دوستانه» و «توانمندسازی» و تحت عناوین بنیادها و سازمان هایی نظیر شبکه امیدیار، بنیاد فورد، گروه آتیه، دانشگاه سواز لندن و... برنامه های خود را در حوزه های زنان، پیش می برد.

از بنیانگذاران اصلی این بنیاد، «مریم هلی لوکاس الجزایری» و «هما هودفر» ایرانی-کانادایی-ایرلندی» هستند. در بین زنان ایرانی همکار ولوم می توان از شادی صدر نیز نام برد که با وساطت و معرفی هما هودفر به ولوم پیوست تا کمک های مالی بیشتری در راستای برنامه های (هتاکی ها) خود دریافت کند.

گفتنی است، بنیادهای ولوم و هیفوس به عنوان اصلی ترین منبع تغذیه و سازمان دهی این شبکه (که تعدادی از اعضای شاخص آن در داخل با اقدام به موقع دستگاه امنیتی بازداشت شده اند) که مستقیما از طرف وزارت خارجه هلند مامور اجرای برنامه هایشان در جامعه ایران هستند، در نهایت همه یک هدف را دنبال می کنند و آن برهم زدن آرامش و نظم حاکم بر جامعه و در ادامه آن بسترسازی برای تغییرات فرهنگی - اجتماعی است که می تواند زمینه ساز گذار سیاسی شود؛ گذاری که در نهایت آن، همان مدل براندازی نرم خواهد بود که این بار نه از طریق آشوب و لشکرکشی خیابانی، بلکه از راه های پیچیده تری چون نفوذ در فضای فرهنگی و اجتماعی، استحاله فرهنگی - دینی، کادرسازی و تشکیل جنبش های اعتراضی محدودتر در پوشش مطالبه حقوق شهروندی است.