آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد

حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس

فرمانده نیروی دریایی ارتش از حضور این نیرو در اقیانوس اطلس در سال جاری خبر داد.

دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه برگزاری محفل انسی با قرآن در مسجد پیامبر اعظم(ص) منطقه چهارم دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ناوگروه 41 نیروی دریایی در خلیج عدن، اظهار کرد: با حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن، امنیت لازم برای کشتی هایی که مورد حمایت ایران هستند برقرار است.

وی نیروی دریایی را تجهیزات محور عنوان و با اشاره به اینکه حضور در عرصه بین المللی دریا و انجام ماموریت ها نیازمند تجهیزات و امکانات به روز است، افزود: تمام تلاش ما بر این است که علاوه بر حضور مقتدرانه در دریا به لحاظ تجهیزات نیز عقب نمانده و در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی به بومی بودن تمام تجهیزات نیروی دریایی در حال حاضر اشاره و اظهار کرد: علاوه بر تجهیزات در آموزش نیز خودکفا هستیم و آموزش در نیروی دریایی دارای استانداردهای جهانی است.

سیاری گفت: قبل از انقلاب همه کارکنان نیروی دریایی در خارج از کشور تحصیل می کردند اما امروز علاوه بر آموزش های تخصصی در داخل کشور، از سایر کشورها نیز پیشنهاداتی برای آموزش پرسنل آنها ارائه می شود.

وی به دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی در میان پنج کشور همسایه اشاره و بیان کرد: امنیت خزر توسط این پنج کشور باید به گونه ای تامین شود که کشور بیگانه ای هوس حضور در این دریا به ذهنش خطور نکند و ما هم در دریای خزر به دنبال نظامی گری نیستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت ایران به گونه ای است که هیچ کشوری جرئت حمله به آن را ندارد. وی از رونمایی تجهیزات جدید نیروی دریایی ارتش در سال جاری خبر داد و افزود: با حضور مقتدرانه نیروی دریایی ایران در خلیج عدن دیگر از حمله دزدان دریایی در این خلیج خبری نیست و امنیت کامل کشتی ها در خلیج توسط ناوگروه های ارتش ایران فراهم شده است. وی از بازدید ناوگروه های ایرانی از بنادر کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال 95 خبر داد.