آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

از سوی متخصصان ایرانی و برای نخستین بار

مشعل های پالایشگاهی با کمک پهپاد بازرسی شد

رئیس بازرسی فنی پالایشگاه نهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تجهیز بازرسی مشعل های پالایشگاهی که پیش از این توسط شرکت های خارجی انجام می شد، برای نخستین بار، با دانش کارکنان و متخصصان داخلی با کمک پهپادها با موفقیت اجرا شد.

رضا زارعی افزود: با توجه به وضعیت مشعل های پالایشگاه نهم و نیاز به بازرسی، تعمیر و تعویض سالانه تیپ این مشعل ها، اداره بازرسی فنی مجتمع با کمک شرکت های داخلی تجهیزات بازرسی پرنده (Quad rotor Inspection Device) را طراحی و استفاده کرد.

وی ادامه داد: آگاهی از وضعیت کلی تیپ مشعل ها (Visual Inspection) بلافاصله پس از خاموشی و بدون نیاز به مراحل ایزوله کردن، برآورد نیاز تعمیراتی با توجه به مقایسه نتایج دیده شده با آنچه در قبل اتفاق افتاده بصورت آنی و اطلاع به گروه تعمیرات برای آمادگی از لحاظ انجام تعمیر و یا تعویض تیپ مشعل، از مهم ترین دستاوردهای این عملیات است.

زارعی اضافه کرد: پایین آوردن خطرات ناشی از صعود نیروی انسانی به بالای مشعل برای انجام بازرسی کلی، نظارت مستمر بر انجام عملیات، بازرسی داخلی از تانک های ذخیره با سقف ثابت و بازرسی از پایپ لاین ها از دیگر موارد مهم انجام شده در این عملیات است.

وی یادآور شد: با انجام عملیات بازرسی به کمک پهپاد، تعمیر و تعویض تیپ مشعل های پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.