آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
اخبار کشور
۱۰

دریادارسیاری خبر داد

حضور ناوگروه 41 نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن

فرمانده نیروی دریایی ارتش از حضور ناوگروه 41 نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن خبر داد و گفت: امنیت خلیج عدن برای کشتی های مورد حمایت ما برقرار است.

دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه محفل انس با قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد و بین المللی گفت: تمام تلاش ما این است که از لحاظ تجهیزاتی از دنیا عقب نباشیم و افتخار می کنیم که تمام تجهیزات ما امروز تجهیزات بومی است و در ساخت تجهیزات نیروی دریایی اساتید دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و نخبگان ذینفع هستند.

وی با بیان اینکه آموزش نیروها در نیروی دریایی ارتش همسطح استاندارد های جهانی است افزود: امروز علاوه بر تحصیل در داخل کشور از خارج از کشور نیز پیشنهاداتی برای آموزش به نیروهای نظامی کشورهای دیگر دریافت کرده ایم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز ناوگروه 41 در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ حضور دارد گفت: امنیت خلیج عدن با وجود ناوگروه ها برای کشتی هایی که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حمایت می شوند، برقرار است. به گزارش مهر وی با اشاره به بازدید از بنادر برخی کشورهای اقیانوس هند تاکید کرد: در صورتی که مورد تایید و تصویب قرار بگیرد پیش بینی می کنیم که منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در اقیانوس اطلس هم حضور پیدا کنیم.