آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی: 3200 میلیارد ریال غرامت پارسال کشاورزان تاکنون پرداخت نشده است

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: سه هزار و 200 میلیارد ریال غرامت پارسال کشاورزان خسارت دیده تاکنون پرداخت نشده که تامین منابع و پرداخت آن درحال پیگیری است.

ابوالفضل جوادیان به خبرنگار ایرنا افزود: تلاش بر آن است این مطالبات از منابع بیمه ای قانون بودجه امسال یا از منابع بانک کشاورزی در قالب استقراض پرداخت شود.

وی کل تعهد پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده در سال گذشته را 11 هزار و 700 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: از این مبلغ هفت هزار و 700 میلیارد ریال معادل 70 درصد این تعهدات به صورت نقدی پرداخت شده و 900 میلیارد ریال نیز از طریق تهاتر بیمه ای سال جدید کشاورزان جبران می شود به این مفهوم که محصولات این دسته از کشاورزان بدون دریافت حق بیمه و محاسبه این مبلغ در طلب آنان بیمه می شود.

وی گفت: از کل مبلغ پرداخت شده به کشاورزان بیش از دو هزارمیلیارد ریال و معادل 17 درصد آن توسط دولت و حدود سه هزار و 400 میلیارد ریال نیز بابت حق بیمه سهم کشاورز پرداخت شده است.

جوادیان افزود: بیش از دو هزار میلیارد ریال دیگر از مبلغ پرداختی نیز از محل منابع بانک کشاورزی در قالب استقراض تامین و به 180 هزار کشاورز پرداخت شد.

وی اظهار کرد: در تبصره 13 قانون بودجه سال جاری نیز 13 هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان حق بیمه سهم دولت مصوب شده که امید است در صورت بهبود منابع دولت بخش باقیمانده غرامت کشاورزان پرداخت شود.