آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

پمپ آب گلند در فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شد

تکنیسین خرید اضطراری شرکت فولاد مبارکه گفت: با بومی سازی پمپ آب گلند (Gland Water) واحد گندله سازی این مجتمع یک میلیارد و 650 میلیون ریال صرفه جویی حاصل شد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: نادر محمد شفیعی گفت: مهم ترین مزایای تامین این تجهیز علاوه بر استفاده از توان شرکت های داخلی، صرفه جویی اقتصادی حاصل از آن است.

وی افزود: پس از تامین پمپ، مراحل آماده سازی آن توسط کارکنان واحد گندله سازی انجام و در ادامه فریم مورد نیاز طراحی و ساخته و سپس پمپ مورد نظر نصب شد.

کارشناس تعمیرات مکانیک واحد گندله سازی فولاد مبارکه نیز گفت: نمونه داخلی این تجهیز با استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی با موفقیت جایگزین پمپ خارجی آب گلند (Gland Water) واحد گندله سازی شد.

فرهنگ دباغ نیا گفت: در همکاری مشترک واحد گندله سازی و خرید اضطراری شرکت فولاد مبارکه، پمپ خارجی آب گلند واحد با نمونه داخلی جایگزین شد.

وی افزود: پیش از این برای تهیه آب گلند پمپ های تامین آب و لجن غبارگیرهای واحد گندله سازی، از پمپ مرکب فشار قوی ایتالیایی شرکت IDROMECCANICA استفاده می شد که این تجهیز پس از 25 سال کار به شدت مستهلک شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و به دلیل نداشتن قطعات یدکی زیرمجموعه این پمپ، تعمیر آن نیز غیرممکن بود.