آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون ستاد دیه کشور: جرم 6 درصد از زندانیان کشور غیرعمد است

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: 6 درصد زندانیان کشور با جمعیت 12 هزار و 679 نفر به دلیل جرایم غیرعمد در زندان ها به سر می برند.

به گزارش ایرنا مجید احسانی در چهاردهمین جشن گلریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد هرمزگان افزود: این استان نیز دارای 117 زندانی غیرعمد است که امید می رود با برگزاری چنین مراسم هایی و کمک خیران آزاد شوند.

وی ادامه داد: پارسال زمینه آزادی هشت هزار و 565 نفر از زندانیان با بدهی هفت هزار و 22 میلیارد ریال فراهم شد که شاکیان واولیاء دم با گذشت خود بیشترین سهم را در آزادی این افراد داشته اند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و 866 تن از آنان بدهکار دیه، چهار هزار و 526 تن بدهکار مالی، یکهزار و 775 تن دیگر محکوم مهریه و مابقی محکوم نفقه بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سه ماه امسال 2هزار و 73 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کشور آزاد شده اند تصریح کرد: با احتساب این تعداد مجموع زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده توسط ستاد دیه کشور و خیران به 96 هزار مورد رسیده است.

مهربان همچنین از برگزاری 264 جشن گلریزان در سراسر کشور در سال جاری خبر داد که 15 جشن آن در ماه مبارک در استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل زندان های هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر زندانی زیر 100 میلیون ریال به جرم غیرعمد در زندان های هرمزگان وجود نداردو اگر وارد شود نیز فوری زمینه برای آزادی بدهکار غیرعمد فراهم می شود.

اکبر سلیمانی افزود: در حال حاضر فردی که کمترین بدهی را در زندان ها دارد 200 میلیون ریال و یا بیشتر است و بیشترین بدهی فردی است که پنج میلیارد ریال به دلیل بدهی محبوس است.

مدیرکل زندان های هرمزگان اضافه کرد: سال گذشته با کمک خیران وهمچنین گذشت شاکیان در جشن های گلریزان حدود 157 نفر با 177 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.

سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر 117 نفر به دلیل جرایم غیرعمد با بدهی 64 میلیارد ریال در زندان های هرمزگان به سر می برند که امید می رود با کمک نیکوکاران خیر این افراد آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگردند.