آرشیو چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۴
شهرستان ها
۷

شهربازی های سرپوشیده سنندج مجوز استاندارد ندارند

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات کردستان با اشاره به افزایش شهربازی های سرپوشیده در سنندج گفت: این شهربازی ها مشمول استاندارد نیستند و تاکنون از هیچ نهادی مجوز نگرفته اند.

شهناز حسن زاده با بیان اینکه هم اکنون 1‍5 شهربازی سرپوشیده در سنندج فعالیت دارند نسبت به فعالیت غیرمجاز این شهربازی ها به مردم هشدار داد و به مردم توصیه کرد از این شهربازی های سرپوشیده استفاده نکنند.

وی فضای شهربازی و تجهیزات بازی کودکان را حساس توصیف کرد و گفت: شرایط شهربازی ها و تجهیزات آن مشمول استاندارد اجباری است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه بهره برداری از وسایل بازی فاقد استاندارد، غیرقانونی است افزود: اداره استاندارد از فعالیت هرگونه شهربازی غیراستاندارد جلوگیری می کند و وسایل و تجهیزات بازی فاقد استاندارد پلمب می شوند.

حسن زاده داشتن مدیر فنی و تاییدیه شهرداری و آتش نشانی برای شهربازی های سرپوشیده را ضروری دانست و گفت: در صورتی که شهربازی های سرپوشیده این موارد را رعایت نکنند اتاق اصناف مجاز است آنها را پلمب کند.

وی افزود: اگر این شهربازی ها ظرف مدت دو هفته ضوابط استاندارد را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

حسن زاده در ادامه با اشاره به تعطیلی پنج شهربازی در استان به دلیل عدم رعایت استاندارد گفت: شهربازی های غیراستاندارد حق فعالیت ندارند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات کردستان همچنین از پلمب شهربازی پارک رضوان قروه، شهربازی بیجار و دو شهربازی در سقز خبر داد و گفت: هر دستگاهی که گواهینامه ایمنی نداشته باشد پلمب می شود.

وی با اشاره به پلمب شدن پیست اسکی شهربازی بیجار به دلیل نداشتن پروانه ایمنی نیز گفت: پروانه ایمنی برای تجهیزات شهربازی ها ضروری است.