آرشیو چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۴
شهرستان ها
۷

معاون جهاد کشاورزی اردبیل: عسل های عرضه شده در کنار جاده ترکیبی از رنگ عسل و شکر است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عسلی که در کنار جاده های اردبیل و به صورت غیراستاندارد ارائه می شود، ترکیبی از رنگ عسل، آب و شکر است که نباید مردم اقدام به خرید آن کنند.

اصغر پرتوی اظهار کرد: نباید فرصتی به این افراد سودجو دهیم تا بخواهند آبروی عسل ناب و شهد شیرین سبلان را ببرند و به اصالت آن خدشه وارد کنند.

وی تصریح کرد: با آغاز فصل تابستان و ورود گردشگران آرام آرام برخی از افراد سودجو با پهن کردن بساطی غیرواقعی سعی می کنند تا به عناوین مختلف اقدام به فروش عسل کنند که همه این عسل فروشی های کنار جاده فاقد کیفیت و شرایط مطلوب است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تولیدکنندگان باید عسل سبلان را در قالب بسته بندی مناسب عرضه کنند، گفت: غفلت و بی توجهی به تولید کیفی عسل زمینه ای را فراهم کرده تا عده ای به فکر سودجویی و حرکت های غیرقابل قبول باشند.

پرتوی از تولیدکنندگان و صاحبان اصلی صنعت زنبورداری خواست تا با برپایی ایستگاه های مجاز در مسیرهای گردشگری اقدام به عرضه عسل با کیفیت، مرغوب و با برند سبلان کنند تا این حرکت آنها اقدام سودجویان را در عرضه عسل تقلبی خنثی کند.