آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۰۱
استان ها
۱۸

خبر

اجرای 9 طرح عمرانی و خدماتی درآبسرد

دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، محسن عسکری: شهردار آبسرد از پیگیری و اجرای 9 طرح عمرانی و خدماتی در این شهر خبر داد.سیدمحمد رفیعی طباطبایی افزود: استخر و سونا یکی از این طرح ها است که در حال پیگیری بوده و طبق جدول زمان بندی شده از سوی پیمانکار در حال پیشرفت است. وی به بوستان بزرگ غدیر آبسرد اشاره کرد و افزود: تکمیل بوستان غدیر در سازمان همیاری شهرداری تهران موافقت شده و در مرحله عقد قرارداد است. شهردار آبسرد گفت: طراحی پروژه های بهسازی معابر، آسفالت مکانیزه، طراحی و اجرای میدان شهدا به اتمام رسیده و در مرحله استخدام پیمانکار هستیم. رفیعی طباطبایی ادامه داد: سوله ورزشی روستای مرانک نیز مجوز لازم را دریافت کرده و به تایید کمیته انطباق رسیده است و به زودی این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

پیش بینی برداشت 350 هزار تن گندم از مزارع زنجان

دنیای اقتصاد، زنجان: در سال زراعی جاری 287 هزار و 280 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت گندم دیم و 19 هزار و 150 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرده است. فردین مرادیان، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با اعلام این خبر گفت: کشت گندم در استان هر سال از اوایل مهر شروع شده و بسته به منطقه و نوع رقم تا پایان آبان ادامه می یابد. وی با اشاره به اینکه برداشت گندم امسال از 20 خرداد در شهرستان طارم آغاز شده است، افزود: گندم کاران در مناطق مختلف استان همه ساله برداشت محصول خود را از یکم تیر به طور رسمی آغاز می کنند. مرادیان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته امسال کشاورزان استان در مجموع موفق به برداشت350 هزار تن گندم از مزارع خود می شوند که از این میزان حدود 300 هزار تن پیش بینی خرید از کشاورزان بوده و باقیمانده بذور مصرفی کشاورزان را تشکیل می دهد.

افتتاح 44 کیلومتر راه روستایی در 9 شهر کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از 44 کیلومتر راه روستایی در 9 شهرستان سنقر، صحنه هرسین، کرمانشاه، گیلانغرب، دالاهو، ثلاث، جوانرود و کنگاور در اختیار روستاییان قرار گرفته است. عبدالله بهادری اظهار امیدواری کرد: با روند پیش رو 80 کیلومتر دیگر که اکنون با جدیت در حال انجام است، تا مهر به بهره برداری برسد. این طرح ها در شهرستان های ثلاث، پاوه و سنقر در حال اجرا است.