آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۱
فرهنگ و هنر
۲۲
سینما

درخشش سینمای ایران در مسکو با دریافت چهار جایزه

سه جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو برای «دختر» میرکریمی

فیلم «دختر» آخرین ساخته رضا میرکریمی که هنوز اقبال چندانی برای جذب مخاطب در ایران نداشته است، پنجشنبه شب 10 تیرماه موفق شد سه جایزه اصلی جشنواره بین المللی فیلم مسکو را در مراسم اختامیه این رویداد به دست بیاورد. این فیلم علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را نیز برای فرهاد اصلانی به ارمغان آورد و جایزه فدراسیون باشگاه های فیلم روسیه نیز که به بهترین فیلم بخش مسابقه اعطا می شود به فیلم میرکریمی رسید. هیات داوران «NETPAC» (شبکه توسعه سینمای آسیا) نیز جایزه خود را به مستند «سونیتا» ساخته رخساره قائم مقامی اعطا کردند تا جمع جوایز سینمای ایران از سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو به عدد چهار برسد.

رضا میرکریمی که هفت سال پیش با فیلم «به همین سادگی» جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرده بود، پس از کسب جایزه بهترین فیلم برای «دختر»، گفت: «این دومین بار است که این جایزه را دریافت می کنم. مضمون هر دو فیلم، دفاع از ارزش های خانواده بوده؛ چیزی که بی توجهی به آن بسیاری از مشکلات بشریت را شکل داده است. این جایزه را به دخترم سارا تقدیم می کنم و از خانواده ام و تمام کسانی که مرا در ساختن این فیلم یاری کردند، سپاسگزارم. از همه عوامل فیلم بویژه مریلازارعی باتجربه و حرفه ای و ماهور الوند جوان و باهوش که به تازگی وارد سینما شده و کارش خیلی خوب بوده تشکر می کنم. از جشنواره مسکو نیز به خاطر این جایزه ممنونم.»

هیات مدیره خانه سینما و کانون کارگردانان با انتشار پیامی موفقیت رضا میرکریمی و فیلم دختر در جشنواره فیلم مسکو را به وی تبریک گفت.