آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
اخبار کشور
۳

شمخانی: مجموعه پرونده های بدعهدی آمریکا در حدود 50 میلیارد دلار است

شمخانی گفت: بدعهدی های آمریکا علیه ایران از کودتای 28مرداد تا جنگ تحمیلی و پس از آن، منجر به تشکیل پرونده و صدور احکام قضایی شده که مجموعه این پرونده ‎ها در حدود 50میلیارد دلار است.

امیر دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها در اجرای برجام اظهار داشت: کل برجام در اختیار آمریکا نیست و کشورهای اروپایی موضع متفاوتی نسبت به آمریکا دارند.

وی افزود: البته باید گفت هیئت نظارت بر برجام بطور مداوم تشکیل و در جلسه گذشته این کمیته، گشایش ها و چالش های پس از برجام بررسی شد. گشایش ها شامل مسائل پولی، بانکی و انرژی بوده است. چالش های درون و خارجی برجام نیز مورد بحث قرار گرفت. به گزارش نسیم، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر این چالش ها تبدیل به موضوع نقض آشکار برجام شود، حتما تصمیمات مقتضی گرفته خواهد شد.

شمخانی در پایان با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برابر ایران تصریح کرد: بدعهدی های آمریکا علیه ایران که از کودتای 28مرداد تا جنگ تحمیلی و پس از آن است، منجر به تشکیل پرونده شده که برای آنها احکام قضایی صادر شده است و مجموعه این پرونده ها درحدود 50 میلیارد دلار است.