آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
اقتصادی
۴

طبق آمار سازمان هواپیمایی اعلام شد

تاخیر بیش از 43 درصد از پروازها

سازمان هواپیمایی کشوری آمار پروازهای انجام شده از سوی ایرلاین های داخلی در فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت امسال را ارائه کرده است که براساس آن 43/5 درصد از پروازها تاخیر داشتند.

به گزارش ایسنا، بر این اساس از 5936 پرواز انجام شده توسط 14 ایرلاین داخلی در دومین ماه از بهار سال جاری 2586 پرواز تاخیر داشتند.

همچنین براساس این گزارش، از 14 ایرلاین فعال در این فرودگاه، پنج ایرلاین بیشترین تاخیر را به نام خود ثبت کردند. شرکت های هواپیمایی اترک، ایران ایر، زاگرس، نفت و آسمان فهرست پنج گانه این ایرلاین ها را تشکیل می دهند.

براساس این گزارش شرکت هواپیمایی اترک با ثبت 78 درصد تاخیر از کل پروازهای انجام شده در اردیبهشت ماه رکورددار بوده است و پس از آن شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، زاگرس و نفت با ثبت 57 درصد تاخیر به طور مساوی در رتبه دوم بیشترین تاخیر قرار گرفتند.

اما از نظر تعداد پروازهای انجام شده هواپیمایی آسمان جایگاه اول را به دست آورده است. بر این اساس این شرکت هواپیمایی در مدت یادشده با انجام 896 پرواز بیشترین سهم را از پروازهای فرودگاه مهرآباد داشته که از این تعداد 425 پرواز به موقع و 471 پرواز معادل 53 درصد با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی ماهان نیز در این ماه با ثبت 804 پرواز در رتبه دوم قرار گرفته است. این شرکت همچنین آمار قابل قبولی را در ثبت زمان پرواز به دست آورده و 71 درصد از پروازهایش را به موقع انجام داده است.رتبه سوم به ایران ایر اختصاص یافته که در این مدت 697 پرواز داشته است. پس از آن نیز هواپیمایی زاگرس با ثبت 575 پرواز یکی از پرکارترین ایرلاین ها در این زمان بوده است.

همچنین شرکت های آتا، کاسپین و قشم نیز به ترتیب با ثبت 532، 526 و 513 پرواز جزو فعال ترین ایرلاین ها بودند که میانگین تاخیر پروازی شان زیر 40 درصد به ثبت رسیده است.

هواپیمایی پویاایر با انجام 10 پرواز که تنها 20 درصد از آنها تاخیر داشته، به عنوان کوچک ترین ایرلاین و البته بهترین ایرلاین در حوزه تاخیرهای پروازی مطرح شده است.