آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون بودجه مجلس: رسیدگی به حقوق های نجومی مطالبه همه مردم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به حقوق های نجومی غیرقانونی و ظالمانه مطالبه همه مردم است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد فیش های حقوقی ظالمانه برخی مدیران اظهار داشت: این فرمایشات به عنوان یک تکلیف برای همه مسئولان کشور و قوای سه گانه تلقی می شود و آن قدر در بین اقشار جامعه تاثیرگذار بوده که جز با یک برنامه ریزی دقیق و قانونی نمی توان پاسخگوی ابعاد اجتماعی آن بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری و هر قانون دیگر باید جامع و مانع باشد، تصریح کرد: فیش های حقوقی ظالمانه و نجومی ضربات مهلکی به اعتماد عمومی زده و به عنوان یک بیدارباش برای مسئولان است، زیرا اکنون میلیون ها نفر از کارمندان، بازنشستگان و فرهنگیان خواهان دریافت حقوق عادلانه و عاقلانه هستند.

حاجی بابایی با بیان اینکه کار روبنایی و یا پاک کردن صورت مسئله مشکل فیش های حقوقی را حل نمی کند، تصریح کرد: نمی توان از این موضوع عبور کرد و به گزارش های موجود که صرفا بیان مسئله و طرح مسائل و خلاهای قانونی بسنده کرد، بلکه نیاز به کار اساسی است، تا شاهد بروز چنین مباحثی نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: امروز آمادگی داریم دولت با هر عنوانی موضوع نظام پرداخت ها و فیش های حقوقی را به صورت عادلانه، شفاف و به دور از استثنائات ارائه دهد، زیرا مهمترین ضربه به قانون مدیریت خدمات کشوری زمانی زده شد که وزارتخانه هایی از جمله شرکت نفت و شرکتهای تابعه و برخی نهادها از شمولیت قانون مستثنی شدند و نهایت آن مصیبتی است که اکنون دیده می شود. بنابراین رسانه ها نیز تا زمانی که از موضوع پرداخت ها و دریافتی کارکنان و کارمندان اطمینان خاطر پیدا نکرده اند، نباید این موضوع را فراموش کنند.

به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر تاثیر منفی انتشار فیش های حقوقی به گونه ای بوده است که فرهنگیان، مردم، هزاران هزار پیام، پیامک و تلفن از سراسر کشور زده و در این مورد مطالبه می کنند و حرف های ناگفتنی دارند و مسئولان باید جواب کارمندان، بازنشستگان و فرهنگیان را بدهند.

وی تاکید کرد: آوردن یک لایحه و تصویب کامل و جامع آن در مجلس خواسته عمومی است و تخلف از آن امکان پذیر نیست.