آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اقتصادی
۴

با وجود وعده 2 سال پیش وزیر کار

افزایش20 هزار تومانی حق مسکن کارگران فراموش شد

علیرغم گذشت 2 سال از وعده وزیر کار برای افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران، خبری از عملی شدن وعده فوق نیست و مسئولان تصویب آن را به آینده و خواست خداوند موکول کرده اند!

به گزارش فارس، اسفند ماه سال 93 اعضای شورای عالی کار متشکل از کارگران، کارفرمایان و دولت مصوب کردند تا حق مسکن کارگران از مبلغ 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش پیدا کند اما این مصوبه بعد از گذشت حدود 2 سال، با وجود قول شرف علی ربیعی مبنی بر تصویب آن در هیئت وزیران تاکنون اجرا نشده است.

این در حالی است که این مبلغ فوق نه تنها هیچ تاثیری در روند زندگی کارگران ندارد، بلکه عقب ماندگی های بسیاری در سال های گذشته به وجود آمده که جبران آن نیازمند عزم و اراده مدیران دلسوز است.

اما با وجود مدیرانی که با تاراج بیت المال و دریافت حقوق های نجومی، درد جامعه کارگری را درک نمی کنند، امیدی به جبران عقب ماندگی های قشر زحمتکش جامعه باقی نمی ماند.

به این ترتیب با افشای فیش های نجومی برخی مدیران دولتی که به گفته بسیاری از کارشناسان و نمایندگان کارگری نوعی تاراج بیت المال است، موضوع افزایش حق مسکن ناچیز 20 هزار تومانی به فراموشی سپرده شده است.

با این حال در پیگیری هایی از نمایندگان کارگری مشخص شد که وعده وزارت کار با جملاتی همانند (ان شاءالله) تغییر جهت پیدا کرده و تصویب آن را به آینده و خواست خداوند موکول کرده اند!

معلوم نیست چطور برای تصویب یک بند مربوط به دستمزد کارگران، سال ها باید منتظر امداد غیبی و خواست خداوند ماند اما مدیران دولتی در سال های گذشته به راحتی برای خود حقوق های نا مشروع چند ده میلیونی مقرر کرده اند.

هم اکنون در جامعه کارگری نوعی بی اعتمادی و عدم اطمینان به تصمیمات و وعده های دولت درباره مشکلات اقتصادی به وجود آمده و در صورت برطرف نکردن آن، موج جدیدی از این بی اعتمادی و نارضایتی در جامعه به وجود خواهد آمد. در حالی که مبلغ 20 هزار تومان هیچ دردی از جامعه کارگری دوا نمی کند، اما عمل به وعده در دولت فعلی می توانست نوعی امید و آرامش خاطر در کارگران ایجاد کند که حداقل مدیران دولت به فکرشان هستند.