آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اقتصادی
۴

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن: دولت یازدهم عزم جدی برای خروج از رکود ندارد

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تاکید کرد دولت یازدهم عزم جدی برای خروج از رکود ندارد.

مجتبی بیگدلی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که طولانی شدن رکود بخش مسکن را چگونه تحلیل می کنید و چه راهکاری برای خروج از رکود مسکن به دولت پیشنهاد می کنید، گفت: دولت عزم و جزم جدی برای خروج اقتصاد و مسکن از رکود ندارد و متاسفانه این رکود اقتصادی از رکودهایی است که در 100 سال گذشته بی سابقه بوده است.

بیگدلی تاکید کرد: دولتمردان در ارائه پیشنهادات خود منفعل هستند و می بینیم که هیچ برنامه مشخصی برای خروج اقتصاد از رکود و مسکن که پیشران اقتصاد کشور است از سوی دولتمردان دیده نمی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که نرخ سود بانکی در کشور بالااست، نباید منتظر این باشیم که اقتصاد و مسکن رونق بگیرد، اما به هر حال وقتی 300 سال پیش نیز اروپا با رکود مواجه بود آنها اعتقاد داشتند که حاضر هستند تورم داشته باشند، اما اقتصاد در رکود نباشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه مسئولان ذی ربط در بخش مسکن در خواب غفلت هستند و مدام در شبکه های تلویزیونی اعلام می کنند که مشکل رکود در بخش مسکن حل شده و در حال ورود رونق به این بخش هستیم، اظهار داشت: هر سال هزینه ها در ساخت و ساز مسکن افزایش می یابد و این با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

وی ادامه داد: حال این سوال مطرح است که چرا دولت یازدهم همان اشتباهات دولت گذشته را در بخش مسکن تکرار می کند با توجه به اینکه تورم تک رقمی شده است، چرا برای کاهش نرخ سود بانکی فرصت سوزی می شود و این اقدام به شکل قطره چکانی انجام می شود.