آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران خبر داد

وجود 30 هزار واحد صنعتی غیرمجاز در پایتخت

معاون محیط زیست استان تهران گفت: حدود 30 هزار واحد صنعتی غیرمجاز در استان تهران بدون اخذ مجوزهای لازم مشغول فعالیت هستند.

سرمدی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از 30 هزار واحد صنعتی غیرمجاز در استان تهران فقط 17 هزار واحد آن مجوزهای زیست محیطی را دارا هستند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی که مجوز ندارند موضوع مجوزشان با وزارت صنعت، معدن و تجارت است و سازمان محیط زیست در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد اما اگر واحد صنفی دارای مشکلات زیست محیطی باشد سازمان محیط زیست به علت حساسیت موضوع وارد عمل می شود و با دادن چند اخطار به او مهلت داده می شود تا نسبت به وضعیت موجود اقدام کند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به لکه های صنعتی به وجود آمده در شهرستان پردیس بیان کرد: بیش از چهار هزار واحد صنفی و صنعتی در شهرستان پردیس در هشت لکه صنعتی مشغول به فعالیت هستند که در طرح جامع مناطق صنعتی در این شهرستان تنها در منطقه خرمدشت و بومهن مجوز استقرار واحد صنعتی صادر شده است.

سرمدی ادامه داد: بیشترین واحدهای آلاینده شهرستان پردیس واحدهای آبکاری هستند که برخی از آنان جمع آوری شده و از این منطقه انتقال پیدا کرده اند و تعدادی نیز به صورت نیمه تعطیل در این شهرستان مستقرند، ما به این واحدها در خصوص سیستم تصفیه و پایش آنلاین اخطارات لازم را داده ایم و این واحدها فرصتشان به پایان رسیده و در آینده ای نه چندان دور با حکم قضایی پلمب می شود.