آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس اورژانس کشور: در بحث خدمات اورژانس هوایی در مضیقه هستیم

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه هیچکدام از بالگرد های هوایی استانداردهای لازم را ندارند گفت: ما در بحث خدمات اورژانس هوایی در مضیقه هستیم.

امین صابری نیا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است تنها یک بالگرد هوایی با مالکیت آن را در اختیار دارد البته طبق بررسی های ما در 44 نقطه از کشور احتیاج با بالگرد هوایی با شعاع پروازی 150 کیلومتر داریم ولی در حال حاضر 20 بالگرد در اختیار داریم.

صابری نیا با بیان اینکه درتمام این بالگرد ها تغییر کاربری صورت گرفته است، افزود: هیچکدام از این بالگرد ها استاندارد های یک بالگرد اورژانس هوایی را ندارند به طوریکه کیت آمبولانس بر روی آنها مستقر نمی شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بالگرد ها متعلق به نیروهای مسلح است در قرارداد بین ما با آنها تاکید شده در صورتی که سازمان نیاز به این بالگرد پیدا کند ما باید بالگرد را از خدمات اورژانس خارج و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.

صابری نیا با اشاره به مشکلات دیگر بالگرد های اورژانس، تاکید کرد: با وجود اینکه بسیاری از ماموریت های ما در فاصله زمانی بین غروب تا طلوع آفتاب قرار می گیرد متاسفانه بالگرد های اورژانس قابلیت دید در شب را ندارند که همین مسئله باعث سقوط بالگرد اورژانس حین ماموریت در فروردین ماه امسال در شیراز شد.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ما در حوزه آمبولانس های هوایی نیازمند یک حمایت همه جانبه و عزم ملی هستیم در صورتی که تمهیدات لازم برای خرید بالگرد های اورژانس هوایی انجام نگیرد حوزه اورژانس کشور نمی تواند پاسخگوی نیاز بیماران نیازمند در زمان های مختلف به خصوص در زمان های بحرانی باشد.

هلال احمر سال گذشته بابت خرید بالگرد ریالی نگرفت

این در حالی است که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: در سال گذشته حتی یک ریال از منابع تامین بالگرد از سوی دولت برای جمعیت هلال احمر پرداخت نشد.به گزارش مهر، حسینعلی شهریاری، با انتقاد از وضعیت نامناسب اورژانس هوایی کشور، گسترش خدمات اورژانس هوایی کشور را برای حفظ سلامت بیماران و مصدومان جاده ای ضروری دانست و افزود: با توجه به حجم بالای تصادفات رانندگی، وسعت بالای جاده ها و صعب العبور بودن برخی مناطق، گسترش خدمات اورژانس هوایی امری لازم است که دولت باید به صورت جدی به آن توجه داشته باشد.