آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ایرانی ها رکورددار رشد قد در دنیا

سن امید به زندگی زنان ایرانی به 80 سال رسید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران در 40 سال اخیر رشد سریعی در شاخص های سلامت داشته است و سن امید به زندگی زنان به 80 و در مردان به 76/5 سال رسیده است.

به گزارش وزارت بهداشت، رضا ملک زاده با اشاره به مطالعات منتشر شده اخیر در مجلات معتبر دنیا که مبنای آنها مقایسه وضعیت سلامت و شاخص های مهم سلامت در سطح جهان بوده است، افزود: بر اساس این مطالعات، ایران پیشرفت های بسیار محسوسی در رابطه با شاخص ها و وضعیت سلامت در دنیا داشته است.

ملک زاده یکی از پیشرفت ها و شاخص های مهم اجتماعی را افزایش امید به زندگی در ایران بیان کرد و گفت: امید به زندگی در بدو تولد در زنان ایرانی به 80 سال و در مردان به 76/5 سال رسیده است.

وی یکی از شاخص های دیگر سلامت که در ایران پیشرفت خوبی داشته است را قد افراد بیان و تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در میان 40 میلیون نفر در فاصله 40 سال، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده و افزایش قد مردان ایرانی نسبت به مردان سایر کشورها بیشتر بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به بررسی و مطالعه میزان کم خونی در کشورهای مختلف در فاصله 10 تا 14 سال، گفت: ایران در کاهش میزان کم خونی پیشرفت قابل توجهی داشته است و در حال حاضر میزان کم خونی در ایران در مقایسه با سال های قبل از انقلاب اسلامی کاهش یافته و بیشترین میزان بهبود کم خونی در میان کشورهای جهان و منطقه را داشته ایم.

وی افزود: بهبود میزان کم خونی، افزایش امید به زندگی و افزایش قد ایرانی ها نسبت به سایر کشورها نشان دهنده این است که کشورمان در معیارهای سلامت پیشرفت چشمگیری داشته است.