آرشیو پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۰
اخبار کشور
۳

10 هزار دانش آموز به اردوی جهادی می روند

اعزام 17 هزار دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال 17 هزار دانش آموز زیارت اولی دختر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

به گزارش فارس، مهدی علی اکبرزاده اظهار داشت: 25 هزار پایگاه تابستانی امسال فعالیت می کنند و یک ظرفیت 7 میلیون نفررشته برای تابستان تدارک دیده شده است که این رشته ها شامل رشته های فرهنگی، هنری، اردویی، فعالیت های قرآنی و ورزشی است.

علی اکبرزاده با اشاره به اردوهای جهادی دانش آموزی خاطرنشان کرد: امسال 10 هزار دانش آموز از استان های کشور با حضور معلمان خود از 25 تیر لغایت 10 شهریور در مناطق کم برخوردار حضور می یابند که در این اردوها مدارس مناطق کم برخوردار توسط دانش آموزان مرمت خواهد شد.

وی از برنامه اعزام دانش آموزان به حرم اهل بیت علیه السلام در شیراز، مشهد و قم در قالب برنامه زیارت اولی ها در سال جاری خبر داد و گفت: در این خصوص تقسیم بندی گروه ها بین این اماکن انجام می شود و از 14 مرداد همزمان با آغاز دهه کرامت به مدت 10 روز دانش آموزان زیارت اولی دختر مقطع اول متوسطه به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: سال گذشته حدود 12 هزار دانش آموز در این اعزام ها شرکت کردند و پیش بینی می کنیم با مشارکت بخش های غیردولتی امسال بیش از 17 هزار دانش آموز به مشهد مقدس اعزام شوند.

علی اکبرزاده با اشاره به دلایل اعزام دانش آموزان دختر به مشهد مقدس گفت: دانش آموزان دختر شرایط خاصی دارند چرا که دانش آموزان پسر می توانند شخصا به مسافرت بروند اما دختران به ویژه در مناطق کم برخوردار به تنهایی امکان حضور در این اماکن مقدس را ندارند اما این آمادگی را داریم اگر گروه هایی از استان ها برای حضور دانش آموزان زیارت اولی پسر اعلام آمادگی کنند با آنها همکاری کنیم.

وی افزود: در دو مرحله گذشته اردوی راهیان نور حدود 650 هزار دانش آموز و معلم را اعزام کرده ایم و امیدواریم تا نیمه دوم شهریور ماه امسال این تعداد به بیش از 700 دانش آموز برسد.