آرشیو پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۰
اخبار کشور
۳

نهضت خدمت رسانی به محرومان با طرح هجرت

روحانیون همراه با گروه های جهادی با شرکت در طرح هجرت به عمران و آبادانی روستاها و کمک رسانی به خانواده های کم توان و ناتوان و زنان سرپرست خانواده می پردازد.

استقرار روحانیون در مناطق روستایی از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کاسته و در کنار سازندگی و آبادانی به تبلیغ دین و احکام اسلامی پرداخته می شود.

در این راستا وجود خانه های عالم برای استقرار روحانیون طرح هجرت نیازی ضروری برای تبلیغ دین و آموزه های اسلام در روستاها و مناطق محروم است. وجود خانه های عالم در روستاهایی با جمعیت بالازمینه بروز حضور روحانیون را به صورت دائم فراهم آورده و با استقرار مبلغ در مناطق روستایی زمینه بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را کاهش می دهد.

هدف گروه های جهادی عمران و آبادانی روستاهاست. انجام کارهای فرهنگی و عمرانی در روستاها باعث شده تا این نوع کارها از حمایت روستاییان برخوردار شود و جوانان روستاها جذب این گروه ها شوند.

برگزاری کلاس های تفسیر قرآن، مناظره ها و حلقه های معرفتی کلاس های قصص قرآنی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی، جلسات مشاوره، تبلیغ چهره به چهره و اردوهای برون شهری و درون شهری برخی از فعالیت های تبلیغی همراه با فعالیت های عمرانی طلاب در نهضت خدمات رسانی به محرومان با طرح هجرت است.

امروزه حتی مردم مناطق محروم و دورافتاده روستایی و عشایری هم از هجمه فرهنگی غرب بی نصیب نمانده به همین دلیل خواستار حضور روحانیون در مناطق خود هستند.